Köszöntő

Nagyrábé Nagyközség Önkormányzatának képviselőtestülete és minden lakosa nevében tisztelettel és szeretettel köszöntöm Önt településünk honlapján.


TOVÁBB




.....TEREPRALLYE...... Országos Tereprallye Bajnokság 2010. évi II. Bajnoki Futama Nagyrábén is !!! - (frissités: 2010.09.03.....) -

Fotók: "élet" a NAGYRÁBÉI szervízparkban!!! Videoklip a futamról !!!

.....TEREPRALLYE......

Országos Tereprallye Bajnokság

2010. évi II. Bajnoki Futama Nagyrábén is !!!

2010.április 09.-én (péntek): 2 futam, 2010.április 10.-én (szombat): 2 futam került megrendezésre Nagyrábén !  A szelektív futamok rajtja és a cél is itt volt!

.

Videoklip a II. Tereprallye versenyről - Nagyrábéról -

.

 

Beszámoló

Derecske Kupa

G4S Terep-rallye Országos Bajnokság
Derecske Kupa, 2010. április 9-11.



3 másodperc a végén!



Két hét leforgása alatt a második futamot rendezték meg a G4S Terep-rallye Országos Bajnokságban. A mezőny ezúttal az elmúlt évben már megismert környékre, Derecskére - Nagyrábéra látogatott el, hogy három napon keresztül űzze egymást és a versenygépeket. A rendkívül saras, csúszós versenyen hihetetlen izgalmak és nagy küzdelmek után a Palik-Darázsi kettős végzett az élen csupán 3 másodperces előnnyel.


Pénteken délután a Derecske  felújított főteréről rajtoltak az autók és az egyetlen motoros, aki Ausztriából érkezett. A Derecske Kupa első napján a szervízpakot Nagyrábén - a művelődési ház mögötti parkban alakították ki. Kétszer kellett teljesíteni a Nagyrábé melletti 28 kilométeres szelektívet. Már ezen a szakaszon is többeknek problémája akadt.

A Varga-Hujber kettős az első szelektívet sem tudta teljesíteni, mert hengerfejes lett a Nissan motorja. Nem járt szerencsével a Benik-Lukács páros sem. A háromszoros rali bajnok alig ment három kilométert az Opel Antarával, amikor kigyulladt a motortér. Még szerencse, hogy időben meg tudták fékezni a lángokat, de a versenyt fel kellett adniuk.

A Korda-Tóth páros viszont ott folytatta, ahol az első fordulóban abbahagyta. Figyelemreméltó előnnyel, húsz másodperccel vezettek az első nap után. Kristófék bemutatták az új, csapatjuk által épített Nissant, de az első körben elfolyt a hűtővíz, megmelegedett a motor is, így mindkét szakaszt vészvillogóval teljesítették. Rónaiék a második szelektíven estek be egy csatornába, egy traktor kihúzta őket, így nem kellett megvárni a mentést. Három perc hiányzott a limitidőhöz, így ők csak forfaittal folytathatták a Derecske Kupa útjait.

Cseppet sem volt egyszerű a szombati nap sem, amely öt szelektív szakaszt foglalt magában. Száraz időben kezdődött a nap, de csakhamar esősre váltott az időjárás, és ennek megfelelően igen változatos terep fogadta a csapatokat. Nem túlzás azt állítani, hogy helyenként olyan volt a fekete szántóföldek közti út, a verseny útvonala, mintha szappanos vízzel felöntenénk a linóleumot.

Az első kör után Kordáék megtartották az első pozíciót, viszont Palikék a második helyen helyet cseréltek Szalayékkal. Majd jött az újabb menet, amikor is a Szalay-Bunkoczi kettős űridőt autózva megkaparintotta az első helyet, ugyanakkor Palikék és Kordáék továbbra is közel azonos idővel teljesítették a pályákat.

Az újabb fordulat az utolsó szelektíven történt. A Berettyóújfalu határában kialakított 32 kilométeres szakasz előtt Palikék 19-re lapot húztak. Ez pedig nem volt más, mint hogy a sárgumi helyett crossgumit tettek a Nissanra. Az utolsó tíz kilométeren a várt dagonya fogadta a párost, és szinte „ráestek” Kordáékra, így megelőzték a márkatársakat. De nem csak őket, hanem Szalayékat is. Ők mintegy tíz kilométer után bal hátsó defektet kaptak, amit muszáj volt kicserélni.

A Lukács-Szegedi kettős szombaton is a futómű beállítással volt elfoglalva. Mögöttük a Fazekas-Maurer kettős fejezte be a második napot a hetedik helyen. Reggel másodikként indultak, ám az első pályán beestek egy három méter mély árokba, ahonnét önerőből nem tudott kijönni a BMW. Miután kihúzták őket folytatták, de a jó eredmény esélye már elszállt. Kéryék igyekeztek kihozni mindent a kissé már elavult technikából, az utolsó kilométeren pedig vontatták Kristófékat, akiknek elment a töltésük. Ők fel is adták, mert túl sok gond volt az új autóval. Lónyaiék forfaitoltak, mert a hajtás tönkre ment, így a berettyóújfalui pálya után kénytelenek voltak bemenni a szervizbe.

Óriási izgalmakat tartogatott a verseny záró napja. Éjjel már nem esett az eső, sőt a szél nagyrészt felszárította az utakat, így a hosszú szakaszon Palikék megtartották az előnyüket. Egy apró hiba csúszott csupán be a végén, amikor röviddel a cél előtt a Nissan bal oldalát neki csapták egy fának. Majd fél perc előnnyel indultak az utolsó tizenhat kilométeres pályára, és csupán három másodperc maradt a befejezésre ebből az előnyből.

A második helyen célba ért Korda-Tóth páros még mindig vezeti a bajnokságot. Azok után, hogy a Szalay-Bunkoczi kettős Opel Antarájában reggel eltört a jobb hátsó féltengely, nyitottá vált a harmadik hely sorsa is. Szalayék az utolsó szakasz előtt az ötödik helyre csúsztak vissza, de a befejező pályán sikerült javítaniuk, és visszajöttek a harmadik helyre. Ehhez az is kellett, hogy a bomba formában autózó Gábor-Pocseg páros bent ragadt az utolsó pályán. A pilóta előző nap elégedetten nyilatkozott a Nissanról, de sajnos ezúttal is a technika hagyta cserben. Tíz kilométer hiányzott ahhoz, hogy megszerezze a harmadik helyet, csakhogy az autó váltója felmondat a szolgálatot.

A honvédek, vagyis a Bálint-Marton kettős ért célba a negyedik helyre, noha megcsillant a lehetőség, hogy az övék legyen a harmadik pozíció. Csakhogy beestek egy árokba - talán a túlzott akarás miatt is -, és így visszasorolták magukat a negyedik helyre. A Lukács-Szegedi duó az ötödik helyet abszolút elfogadta azok után, hogy ezt a versenyt leginkább tesztelésre szánták, mi több, a vasárnap reggeli pályán defektet is kellett cserélniük. Ezzel együtt nem titkolták, hogy a következő futamon, a Rábaköz Kupán már támadnak, és a minél jobb eredmény lesz a cél.

Fazekasék a magyar bajnoki értékelésben szerint a hatodik helyen végeztek Derecskén. Élményautózás volt a befejező nap, hisz az előző napi árokban csücsüléssel elvesztették a reményt arra, hogy a dobogó valamelyik fokát elcsípjék.


Végeredmény:


1. Palik-Darázsi 02:49:29
2. Korda-Tóth +00:00:03
3. Szalay-Bunkoczi +00:19:07
4. Bálint-Marton +00:19:17
5. Lukács-Szegedi +00:27:56
6. Drazen-Horn +00:40:08
7. Fazekas-Maurer +00:42:32
8. Kéry-Nyeste +001:02:16
9. Gábor-Pocseg +01:08:12
10. Lónyai-Garamvölgyi +05:26:56


H-csoport:
1. Palágyi-Antal 11:14:10
2. Kovács-Csíkos +03:22:00
3. Szirkelbach-Szász +12:14:35


Challenge:
1. Csányi-Csányi 03:41:59
2. Bertalan-Kálmán +00:02:25
3. Zanyi-Fekete +17:14:57


Open
1. Fenesi-Erős 04:31:19

 

(Részletek. a szövegekre kattintással !!!)

 

Derecske - Nagyrábé futam részletes információi !!!

 

 

www.terepralli.hu

 

 

 

További információk:

.

NEVEZÉSI LISTA !!! 

IDŐTERV - NAGYRÁBÉ -

PLAKÁT 2010

TÉRKÉP Nagyrábé - futam

TÉRKÉP - összegző

Pályabejárás után...

Ismét Biharban...

(alul a kapcsolódó anyagokban)

.