'Nagyrábé-Bihardancsháza körjegyzőség szervezetfejlesztése' - pályázat (ÁROP - 1.A.2/A-2008-0190)


A projektről

 

 

 

 

Projekt neve:

Nagyrábé – Bihardancsháza körjegyzőség szervezet fejlesztése az ÁROP 1.A.2/A projekt keretén belül

Kódszám:

ÁROP-1.A.2/A-2008-0190

Közreműködő szervezet:

VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.

1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32.

 

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv Államreform Operatív Program (ÁROP) keretében került benyújtásra a Nagyrábé – Bihardancsháza körjegyzőség szervezet fejlesztése c. pályázat.

 

A pályázathoz az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott 95%-os támogatási intenzitású támogatás összege:

 

13.733.010 Ft

 

A pályázat megvalósításához Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata

722.790 Ft saját forrást biztosít, így a projekt összköltsége: 14.455.800 Ft.

 

A projekt megvalósításának kezdete: 2009. 04. 01.

 

A projekt megvalósításának vége: 2010. 08. 31.

 

Kedvezményezett szervezet:

 

Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata

4173 Nagyrábé, Kossuth Lajos u. 5.

Tel.: (54) 477-025
e-mail: nagyrabe@t-online.hu

 

A projekt rövid leírása 

 

A körjegyzőség hivatalának szervezetfejlesztése fontos feladat és prioritás a körjegyzőségnek. A szervezetfejlesztés által 3 fő képzése valósul meg, a három legfontosabb területen, ami a hivatal és ezáltal a települések működését befolyásolják.

A kormányzati reformok következtében a közigazgatási intézményeknek is át kell alakítaniuk, hatékonyabbá kell tenniük működésüket, költségvetésüket.

A rendszerváltás óta eltelt időszak számos kihívást is hozott az önkormányzatok számára. Helyi szinten is érvényesül az a látszólagos ellentmondás, mely értelmében

·       egyrészt igény van az állam szerepének s azzal együtt a közkiadások csökkentésére,

·       másfelől viszont a polgárok egyre magasabb színvonalú szolgáltatásokra tartanak igényt.

Ahhoz, hogy az önkormányzatok ki tudják elégíteni az irányukban jelentkező számtalan elvárást, hatékonyan kell megszervezni működésüket: korszerű hivatali szervezetet és megfelelő működési folyamatokat kell kialakítani. A megváltozott helyzetre, új kihívásokra adekvát választ kell adniuk az önkormányzat döntéshozóinak, ezért nyújtotta be Nagyrábé Önkormányzata pályázati kérelmét az Államreform Operatív Program „A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése” elnevezésű pályázatához, melyen 13 733 010 Ft összegű támogatást nyert. A projekt összköltsége 14 455 800 Ft melynek 95%-át az Európai Unió támogatásával az Európai Szociális Alap társfinanszírozza.

A projekt megvalósítását közbeszerzési eljárás keretében a Hexolut Tanácsadó és Szolgáltató Betéti Társaság nyerte.

 

A fejlesztési tevékenységek az alábbi témakörökben valósulnak meg:

·        a szervezet átalakításának tervezése, az ügyintézési idő csökkentésének terve és kapcsolódó tanácsadás,

·        a döntési jogosultságok átstrukturálásához kapcsolódó tanácsadás,

·        az önkormányzati intézmények felügyeletének átalakítása és a költséghatékony működés megteremtésének kialakításához kapcsolódó tanácsadás,

·        pénzügyi és gazdálkodási felelősségvállalás szabályozásához kapcsolódó tanácsadás,

·        a civil és a vállalkozói szféra, valamint az önkormányzat kapcsolatainak fejlesztéséhez kapcsolódó tanácsadás,

·        pénzügyi-gazdasági képzés,

·        ügyfélkezelési képzés,

·        angol nyelvi képzés,

·        informatikai képzés,

·        vezetői képzés.

 

Közreműködő szervezet:

 

VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.

Közigazgatás Operatív Programok Igazgatóság

1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32.

Telefon: (1)224-3221

Fax: (1)224-3115

Internet: www.vati.hu

Hivatkozások:

Váti http://www.vati.hu/

NFÜ http://nfu.hu



Vállalt fenntarthatósági szempontok

 

Esélyegyenlőségi fenntarthatósági szempontok

  • Családbarát munkahely
    • 01 Esélyegyenlőségi munkatárs, felelős alkalmazása
    • 02 Esélyegyenlőségi terv, koncepció megléte
    • 03 Leghátrányosabb helyzetű 48 kistérségben működik
    • 04 Rugalmas munkaidő & csúsztatható munkakezdés lehetősége
    • 05 Munkaidő-kedvezmény biztosítása a dolgozók tovább képzéséhez
    • 06 GYES-en, GYED-en levő munkatársakkal való szervezett, dokumentált kapcsolattartás
    • 07 Vállalati, szervezeti gyermekintézmények fenntartása
    • 08 Figyelembe veszi és érvényesíti a közlekedési kapcsolatok, a térhasználat és a kiegészítő létesítmények tervezésekor a nők és férfiak igényeit
    • 09 A projekt végrehajtása során megszülető termék és/vagy szolgáltatás más társadalmi csoportnál igazolhatóan kedvezőbben hat az esélyegyenlőségi célcsoportok helyzetére, életminőségére
    • 10 A közigazgatási eljárások, ügyintézés olyan módosítását tartalmazza a projekt, amely kifejezetten egy esélyegyenlőségi csoport ügyféli helyzetének könnyítését szolgálja
    • 11 A projekt olyan szolgáltatást és/vagy szolgáltatáson belüli speciális elemet tartalmaz, ami egy meghatározott hátrányos helyzetű társadalmi csoport igényére tekintettel került kialakításra
    • 12 Az érintett célcsoport számára a fejlesztés eredményéhez való hozzáférést a fejlesztő vagy partnere aktívan, és az esélyegyenlőségi célcsoport(ok) képviselőivel egyeztetett módon segíti
       
  • Nemek közötti esélyegyenlőség
    • 01 Esélyegyenlőségi munkatárs, felelős alkalmazása
    • 02 Esélyegyenlőségi terv, koncepció megléte
    • 03 Leghátrányosabb helyzetű 48 kistérségben működik
    • 04 GYES-en, GYED-en levő munkatársakkal való szervezett, dokumentált kapcsolattartás
    • 05 Figyelembe veszi és érvényesíti a közlekedési kapcsolatok, a térhasználat és a kiegészítő létesítmények tervezésekor a nők és férfiak igényeit
    • 06 Elektronikus szolgáltatás fejlesztése során a célcsoport képviselőinek bevonása
    • 07 A projekt végrehajtása során megszülető termék és/vagy szolgáltatás más társadalmi csoportnál igazolhatóan kedvezőbben hat az esélyegyenlőségi célcsoportok helyzetére, életminőségére
    • 08 A közigazgatási eljárások, ügyintézés olyan módosítását tartalmazza a projekt, ami kifejezetten egy esélyegyenlőségi csoport ügyféli helyzetének a könnyítését szolgálja
    • 09 A projekt olyan szolgáltatást és/vagy szolgáltatáson belüli speciális elemet tartalmaz, ami egy meghatározott hátrányos helyzetű társadalmi csoport igényére tekintettel került kialakításra
    • 10 Az érintett célcsoport számára a fejlesztés eredményéhez való hozzáférést a fejlesztő vagy partnere aktívan, és az esélyegyenlőségi célcsoport(ok) képviselőivel egyeztetett módon segíti
    • 11 A fejlesztéshez kapcsolódó nyilvános eseményeken,            kommunikációjában és viselkedésében a fejlesztő vagy partnere esélytudatosságot fejez ki: nem közvetít szegregációt, csökkenti a csoportokra vonatkozó meglévő előítéleteket
 

·         Akadálymentesítés előrehaladása

    • 01 Esélyegyenlőségi munkatárs, felelős alkalmazása
    • 02 Elektronikus szolgáltatás fejlesztése során a célcsoport képviselőit bevonja a tervezésbe, megvalósításba
    • 03 A projekt végrehajtása során megszülető termék és/vagy szolgáltatás más társadalmi csoportnál igazolhatóan kedvezőbben hat az esélyegyenlőségi célcsoportok helyzetére, életminőségére
    • 04 A közigazgatási eljárások, ügyintézés olyan módosítását tartalmazza a projekt, ami kifejezetten egy esélyegyenlőségi csoport ügyféli helyzetének a könnyítését szolgálja
    • 05 A projekt olyan szolgáltatást és/vagy szolgáltatáson belüli speciális elemet tartalmaz, ami egy meghatározott hátrányos helyzetű társadalmi csoport igényére tekintettel került kialakításra
    • 06 Az érintett célcsoport számára a fejlesztés eredményéhez való hozzáférést a fejlesztő vagy partnere aktívan, és az esélyegyenlőségi célcsoport(ok) képviselőivel egyeztetett módon segíti
 

·         Fogyatékkal élők életminőségének és munkapiaci esélyeinek javítása

    • 01 Esélyegyenlőségi munkatárs, felelős alkalmazása
    • 02 Esélyegyenlőségi terv, koncepció megléte
    • 03 Leghátrányosabb helyzetű 48 kistérségben működik
    • 04 Rugalmas munkaidő szervezés &y csúsztatható munkakezdés lehetősége
    • 05 Munkaidő-kedvezmény biztosítása a dolgozók  tovább          képzéséhez
    • 06 Figyelembe veszi és érvényesíti a közlekedési kapcsolatok, a térhasználat és a kiegészítő létesítmények tervezésekor a nők és férfiak igényeit
    • 07 Elektronikus szolgáltatás fejlesztése során a célcsoport képviselőinek bevonása
    • 08 A projekt végrehajtása során megszülető termék és/vagy szolgáltatás más társadalmi csoportnál igazolhatóan kedvezőbben hat az esélyegyenlőségi célcsoportok helyzetére, életminőségére
    • 09 A közigazgatási eljárások, ügyintézés olyan módosítását tartalmazza a projekt, amely kifejezetten egy esélyegyenlőségi csoport ügyféli helyzetének könnyítését szolgálja
    • 10 A projekt olyan szolgáltatást és/vagy szolgáltatáson belüli speciális elemet tartalmaz, ami egy meghatározott hátrányos helyzetű társadalmi csoport igényére tekintettel került kialakításra
    • 11 Az érintett célcsoport számára a fejlesztés eredményéhez való hozzáférést a fejlesztő vagy partnere aktívan, és az esélyegyenlőségi célcsoport(ok) képviselőivel egyeztetett módon segíti
    • 12 A fejlesztéshez kapcsolódó nyilvános eseményeken, kommunikációjában és viselkedésében a fejlesztő vagy partnere esélytudatosságot fejez ki: nem közvetít szegregációt, csökkenti a csoportokra vonatkozó meglévő előítéleteket
 

·         Romák életminőségének és munkapiaci esélyeinek javítása

    • 01 Esélyegyenlőségi munkatárs, felelős alkalmazása
    • 02 Esélyegyenlőségi terv, koncepció megléte
    • 03 Az esélyegyenlőségi célcsoportot vagy annak képviselőit         bevonta a projekt tervezésébe
    • 04 Leghátrányosabb helyzetű 48 kistérségben működik
    • 05 Munkaidő-kedvezmény biztosítása a dolgozók tovább            képzéséhez
    • 06 A projekt végrehajtása során megszülető termék és/vagy szolgáltatás más társadalmi csoportnál igazolhatóan kedvezőbben hat az esélyegyenlőségi célcsoportok helyzetére, életminőségére
    • 07 A közigazgatási eljárások, ügyintézés olyan módosítását tartalmazza a projekt, amely kifejezetten egy esélyegyenlőségi csoport ügyféli helyzetének könnyítését szolgálja
    • 08 A projekt olyan szolgáltatást és/vagy szolgáltatáson belüli speciális elemet tartalmaz, ami egy meghatározott hátrányos helyzetű társadalmi csoport igényére tekintettel került kialakításra
    • 09 Az érintett célcsoport számára a fejlesztés eredményéhez való hozzáférést a fejlesztő vagy partnere aktívan, és az esélyegyenlőségi célcsoport(ok) képviselőivel egyeztetett módon segíti
    • 10 A fejlesztéshez kapcsolódó nyilvános eseményeken, kommunikációjában és viselkedésében a fejlesztő vagy partnere esélytudatosságot fejez ki: nem közvetít szegregációt, csökkenti a csoportokra vonatkozó meglévő előítéleteket
 

·         Más hátrányos helyzetű csoportok munkapiaci és társadalmi esélyeinek javítása

    • 01 Esélyegyenlőségi munkatárs, felelős alkalmazása
    • 02 Esélyegyenlőségi terv, koncepció megléte
    • 03 Az esélyegyenlőségi célcsoportot vagy annak képviselőit         bevonta a projekt tervezésébe
    • 04 Leghátrányosabb helyzetű 48 kistérségben működik
    • 05 Munkaidő-kedvezmény biztosítása a dolgozók tovább           képzéséhez
    • 06 Elektronikus szolgáltatás fejlesztése során a célcsoport          képviselőit bevonja a tervezésbe, megvalósításba
    • 07 A projekt végrehajtása során megszülető termék és/vagy szolgáltatás más társadalmi csoportnál igazolhatóan kedvezőbben hat az esélyegyenlőségi célcsoportok helyzetére, életminőségére
    • 08 Az érintett célcsoport számára a fejlesztés eredményéhez való hozzáférést a fejlesztő vagy partnere aktívan, és az esélyegyenlőségi célcsoport(ok) képviselőivel egyeztetett módon segíti
  

Környezeti fenntarthatósági szempontok

  • 01 Fenntarthatósági tervvel vagy programmal rendelkezik vagy vállalja elkészítését
  • 02 Környezetvédelmi, fenntarthatósági megbízott, munkacsoport kijelölése
  • 03 A projekt kiterjed a környezeti, fenntarthatósági ismeretek bővítésére
  • 04 Az igénybe vett tanácsadás, képzés, emberi erőforrás fejlesztés kiterjed a környezeti, fenntarthatósági ismeretek bővítésére
  • 05 Partnerség építés a projekt tervezés és végrehajtás során
  • 06 A projekt megvalósulás helye társadalmi-gazdasági szempontból hátrányos helyzetű
  • 07 Helyszínválasztáskor környezetbarát közlekedési (elérhetőségi) szempontok érvényesítése
  • 08 Újrahasznosított papír használatának bevezetése és
  • 09 Egészséges, helyi- vagy bioélelmiszerek alkalmazása az étkeztetésben
  • 10 Tudásmegosztás (képzések, műhelyek) helyszínkiválasztása a környezettudatosságot tükrözik
  • 11  Környezeti szempontokat érvényesít a beszerzendő eszközök, termékek, alapanyagok értékelésénél/választásánál
Társadalmi fenntarthatósági szempontok:

      ·  01 Jogszabályi keretek összefoglalása

 
  • 02 Az érintettek bevonása a tervezésbe
 
  • 03 Részvételi felelős szervezeten belül[K3] 
     
  • 06 Társadalmi csoportokat veszélyeztető tényezőkről és a biztonságuk fokozását célzó intézkedés közzététele. A felhasznált adatok biztonságáról rendszeres tájékoztatás

A Szervezet átalakításának terve, az ügyintézési idő csökkentésének terve, ügyfélszolgálati folyamat kialakításával  című tanulmányban található SWOT elemzés feltárja a hivatal és az ügyfélkapcsolat erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeiket és veszélyeit. A tanulmány célja a SWOT elemzésben feltüntetett veszélyeztető tényezők a szervezeti működés átalakításával megoldásra kerüljenek, ami hat a társadalmi csoportok mindennapjaira és megoldást nyújt a veszélyeztető tényezőkről megoldásáról és a biztonságukat fokozza.


Számszerűsíthető eredmény (indikátorok)

  • 01 felülvizsgálat szervezeten belüli eljárások
  • 02 átalakított szervezeten belüli eljárások száma
  • 03 képzettek száma
  • 04 bevont partnerek száma
  • 05 A hivatal szervezetfejlesztési intézkedés által érintett főállású munkavállalóinak aránya

 Mellékletek·  

 

ÁROP - (1.A.2/A-2008-0190) - Nagyrábé képzések      

ÁROP - (1.A.2/A-2008-0190) - Nagyrábé tanulmányok    

Nagyrábé és Bihardancsháza Körjegyzőség szervezetfejlesztése  

Jegyzői utasítás